Underhållsarbete på bilia.se
På grund av systemunderhåll går det inte att boka verkstadstjänst online för BMW och MINI mellan 28 maj - 2 juni. Ring oss på 0771-4000 000 eller boka tjänst här. Tack för ditt tålamod.
När du bokar service hos oss gör du ett tryggt val. En certifierad servicetekniker ger din bil den omtänksamhet den förtjänar. En specialist på just din Toyota.
Vi är en auktoriserad verkstad och garanterar att vi bara använder originaldelar.
När du servar din bil hos oss lämnar vi alltid ett års garanti på arbete och reservdelar.
En garanti som aktiveras vid utförd service hos oss. Du får 12 månader eller 1 500 mil med garanti på köpet.
I samband med servicen får du en stämpel i serviceboken eller den digitala serviceboken om att en Toyota Originalservice har utförts.
En service hos våra servicetekniker gör att din bil håller längre, och att du får ut lite mer om du vill sälja den.
Med Biliakortet CarPay erbjuder vi räntefri delbetalning i upp till ett år.
Toyota Relax är framtagen för att du ska känna dig lugn i ditt bilägande. Det är en garanti som aktiveras vid utförd service hos oss. Du får 12 månader eller 1.500 mil med garanti på köpet. Garantin kan förnyas fram till att bilen är tio år eller har gått max 20.000 mil. Fördelen är att du kan fortsätta känna dig trygg även efter att nybilsgarantin löpt ut.
Hur fungerar Toyota Relax?
Toyota Relax ingår i vårt serviceprogram. Garantin aktiveras automatiskt vid service för bilar mellan tre och tio år och gäller alltså även dig som har en äldre Toyota. Givetvis är din bil i säkra händer hos våra Toyotautbildade servicetekniker som alltid använder originaldelar vid service och reparation.
*Relax-garanti ingår med 12 månader/15.000 km, det som infaller först, vid varje service. Gäller upp till 10 år/200.000 km, det som infaller först, vid service hos Bilia. Gäller efter nybilsgarantin gått ut och följer bilen. Gäller ej trygghetsservice utan endast ordinarie service.
Toyota trygghetsservice är en skräddarsydd service för bilar äldre än tio år. Servicen är anpassad för din bil- och årsmodell. I en trygghetsservice går vi igenom vitala delar för att din bil ska fortsätta vara trygg och funktionell. Naturligtvis ingår stämpel i serviceboken och vi använder alltid originaldelar.
Vad ingår i en service för bilar äldre än tio år?
Fri Toyota Trygghetsassistans
Ett års vägassistans ingår. Gäller för alla typer av problem med din bil – året runt, dygnet runt, i hela Sverige.
Kontroll av:
Kontroll av slitage på:
Byte av:
Okulärbesiktning av:
Annat som ingår i serviceavtal Toyota 10+ är exempelvis okulärbesiktning av tändsystem, kontroll av batteri, kontroll av avgassystem, kontroll av bromsrör, bromsslangar och bromsledningar, kontroll av läckage på motor, växellåda och kylare, kontroll av drivaxeldamasker, kontroll av däckens mönsterdjup och skick, kontroll av bromsbelägg och bromsskivor, kontroll av belysning och styrelektronik, okulärbesiktning av luftfilter. Avtalet täcker inte intervalltillägg så som byte av tändstift, luftfilter (motor), glykol eller andra milbundna tillägg.
Trygghetsservice gäller för alla personbilar som är minst 10 år, med undantag av Toyota Hilux. Reservation för villkorsändringar.
Du som är flexibel kan spara 20% på bilservice genom att boka en sista minuten-service på en ledig tid inom två arbetsdagar.
På bilar med förbränningsmotor kan du utföra en del underhåll själv, som att fylla på spolarvätska eller byta olja. Vid en service kontrolleras bilen av våra servicetekniker utifrån en checklista, nödvändiga vätskor fylls på och slitagedelar byts.
En elbil kräver inte lika omfattande service som en fossildriven bil eftersom den saknar delar som kamrem, tändstift och oljefilter. Men det finns fortfarande många delar som behöver kontrolleras regelbundet, inte minst bromsar, batteri och laddkablar.
Det rekommenderade serviceintervallet är olika beroende på modell och drivlina. I bilens instruktionsbok kan du se efter hur många mil eller hur ofta bilen ska servas.
Ofta pratar man dessutom om milbaserad och årsbaserad service, två olika serviceintervall att ta hänsyn till. Det kan stå att service ska göras efter 2.000 mil eller en gång per år, beroende på vilket som infaller först.
Under servicen gör serviceteknikern ytterligare sökningar för att se om det finns något mer som bör åtgärdas. Om teknikern hittar något så kommer du att få foton eller film på det.
Så går det till:
Medan din bil är på verkstaden får du ett sms eller mejl med en länk från din servicetekniker.
Du får en genomgång (video och/eller foton) med förklaring av vad som bör åtgärdas samt ett prisförslag.
Via länken väljer du om du vill genomföra de åtgärder som rekommenderas, eller om du nöjer dig med de tjänster som tidigare avtalats.