Vi svarar för Bilia i hela Sverige oavsett bilmärke eller tjänst och gör vårt bästa att hjälpa dig med din fråga. Om vi inte kan hjälpa dig med tar vi det vidare till rätt anläggning.
Du kan kontakta oss måndag till fredag kl 7–19.



Vanliga frågor och svar
Vilken tid är det bäst att ringa?
Vilken tid är det bäst att ringa?
Vilken dag i veckan är det bäst att ringa?
Vilken dag i veckan är det bäst att ringa?
Har du inte bråttom med din fråga och vill kontakta oss när vi har kortare väntetid kan du kontakta oss i slutet av veckan för snabbare svar. Onsdag eftermiddag, torsdag och fredag brukar det vara färre som ringer oss.
Varför behöver jag komma till en central kundservice?
Varför behöver jag komma till en central kundservice?
Hur hittar jag information om en specifik anläggning?
Hur hittar jag information om en specifik anläggning?
När vill flest byta däck inför sommar och vinter?
När vill flest byta däck inför sommar och vinter?
Det är väldigt väderberoende. De flesta byter däck i mitten av mars till sista april och mitten av oktober till in i december.
När behöver jag byta till sommardäck?
När behöver jag byta till sommardäck?
Du kan byta till sommardäck från 31 mars och enligt lag ska du har bytt till 15 april.
Vi rekommenderar dig att kontakta oss eller boka online redan i början av mars för att få en tid som passar dig.
När behöver jag byta till vinterdäck?
När behöver jag byta till vinterdäck?
Från 1 december till 31 mars måste vinterdäck användas vid vinterväglag. Vinterväglag innebär underlag som snö, is, snömodd eller frost på hela eller delar av vägbanan. Dubbdäck får användas mellan 1 oktober och 15 april. Befaras det bli vinterväglag är det lagligt att köra med dubbdäck efter 15 april och innan 1 oktober.
Varför spelas samtalen in?
Varför spelas samtalen in?
Vi spelar in samtal i utbildningssyfte för personalen för att vi ska kunna bli ännu bättre på att hjälpa dig.
Läs vår integritetspolicy
Vinnare i ImBox Customer Service Awards
Det ska alltid vara enkelt att ta kontakt med oss. Därför är vi extra stolta över utmärkelsen Customer Service Awards från vår chattleverantör ImBox. I motiveringen lyftes bland annat vår förmåga att ”på ett utmärkande och innovativt sätt visa vad kundservice, kundfokus och kundupplevelse är – på riktigt.” Kul för oss, och ett tecken på att vårt arbete för nöjda kunder ger resultat.
Vi är inte nöjda förrän du är 100% nöjd
Det allra viktigaste för oss på Bilia är att du är nöjd med bemötandet och upplevelsen, oavsett om mötet har skett på någon av våra anläggningar, digitalt eller via telefon. Därför har vi som målsättning att nå 100% kundnöjdhet i våra kontinuerliga uppföljningar.

Om någonting skaver
Skulle vi inte ha levt upp till dina förväntningar vill vi gärna få möjligheten att rätta till problemet.
Ta i första hand kontakt med den anläggning som du varit i kontakt med, eller hör av dig till kundservice via formuläret.
Om vi inte lyckas lösa ärendet tillsammans, kommer vi att ta ärendet vidare till vår kundservice.