Toyota Originalservice på auktoriserade verkstäder
Toyota Originalservice på auktoriserade verkstäder
S
Boka Toyota Originalservice

Lämna din Toyota i trygga händer

När du bokar service hos oss gör du ett tryggt val. Du får en certifierad personlig servicetekniker som är specialist på Toyota och ger din bil den omsorg den förtjänar. 

  • Auktoriserade verkstäder

    Våra verkstäder är auktoriserade och har rätt expertis för din Toyota.

  • Certifierad servicetekniker

    Certifierade servicetekniker som kan din bil i detalj.

  • Se pris direkt

    Se ditt pris direkt i bokningsflödet för de flesta servicar.

Fördelar med service hos Bilia

  • Alltid originaldelar

    Vi är en auktoriserad verkstad och garanterar att vi bara använder originaldelar.

  • Ett års garanti

    När du servar din bil hos oss lämnar vi alltid ett års garanti på arbete och reservdelar.

  • Räntefri delbetalning

    Med Biliakortet CarPay erbjuder vi räntefri delbetalning i upp till två år.

  • Fri Toyota Trygghetsassistans

    Ett års vägassistans ingår. Gäller för alla typer av problem med din bil – året runt, dygnet runt, i hela Sverige.

  • Stämpel i serviceboken

    I samband med servicen får du en stämpel i boken om att en Toyota Originalservice har utförts.

  • Bättre andrahandsvärde

    En service hos våra servicetekniker gör att din bil håller längre, och att du får ut lite mer om du vill sälja den.

Service för äldre Toyota

För bilar äldre än åtta år

Toyota trygghetsservice är en skräddarsydd service för bilar äldre än åtta år. Servicen är anpassad för din bil- och årsmodell. I en trygghetsservice går vi igenom vitala delar för att din bil ska fortsätta vara trygg och funktionell.


Naturligtvis ingår originaldelar och stämpel i serviceboken samt den trygghet du alltid får när du lämnar in din bil hos oss som auktoriserad Toyotaverkstad.

Filmad service

Fleetback är ett projekt som innebär att din servicetekniker gör ytterligare sökningar för att se om det finns något mer som bör åtgärdas.

För att göra det extra tydligt för dig, fotograferar eller filmar teknikern de åtgärder som rekommenderas, som du sen får ta ställning till.
 
Det är ett steg på väg mot vår målsättning 100% kundnöjdhet och ska snart erbjudas på alla våra anläggningar.

Så här går en filmad service till

  • 1

    Medan din bil är på verkstaden får du ett sms eller mejl med en länk från din servicetekniker.

  • 2

    Du tar del av en genomgång (video och/eller foton) med förklaring av vad som bör åtgärdas samt ett prisförslag.

  • 3

    Du väljer om du vill genomföra åtgärder som rekommenderas, eller om du nöjer dig med de tjänster som tidigare avtalats.

Vad ingår i en Toyotaservice hos oss?

Ta reda på vad som ingår och vad vi utför på en service. Beroende på vald service kan det skilja sig.