Nissan Originalservice på auktoriserade verkstäder
Nissan Originalservice på auktoriserade verkstäder
Stäng

Lämna din Nissan i trygga händer

När du bokar service hos oss på Bilia gör du ett tryggt val. Du får en certifierad servicetekniker som är specialist på Nissan och ger din bil den omsorg den förtjänar.

 

  • Auktoriserade verkstäder

    Våra verkstäder är auktoriserade och har rätt expertis för din Nissan.

  • Certifierade servicetekniker

    Certifierade servicetekniker som kan din bil i detalj.

  • Alltid originaldelar

    Vi använder originaldelar av högsta kvalitet när vi servar din bil.

Fördelar med service hos Bilia

Originalservice hos Bilia
  • Alltid originaldelar

    Vi är en auktoriserad verkstad och garanterar att vi bara använder originaldelar.

  • Ett års garanti

    När du servar din bil hos oss lämnar vi alltid ett års garanti på arbete och reservdelar.

  • Räntefri delbetalning

    Med Biliakortet CarPay erbjuder vi räntefri delbetalning i upp till två år.

  • Bättre bränsleekonomi

    Motor, avgassystem och däck är bara några av punkterna vi kontrollerar och åtgärdar för att du ska kunna köra mer ekonomiskt med din bil.

  • Stämpel i serviceboken

    I samband med servicen får du en stämpel i boken om att en Nissan Originalservice har utförts.

  • Bättre andrahandsvärde

    En service hos våra servicetekniker gör att din bil håller längre, och att du får ut lite mer om du vill sälja den.

Service för äldre Nissan

Service på bil

För bilar äldre än fem år

Du som kör en Nissan som är äldre än fem år har möjlighet att serva den till rabatterat pris hos oss. Med Nissan Ekonomiservice sköts underhållet av din bil av certifierade Nissan-mekaniker som uteslutande använder Nissan Original-delar.

Du får även tillgång till lånebil (i mån av tillgänglighet) – och dessutom ett helt år Nissan Assistance vägassistans utan kostnad.

Filmad service hos Bilia

Filmad service

Fleetback är ett projekt som innebär att din servicetekniker gör ytterligare sökningar för att se om det finns något mer som bör åtgärdas.

För att göra det extra tydligt för dig, fotograferar eller filmar teknikern de åtgärder som rekommenderas, som du sen får ta ställning till.
 
Det är ett steg på väg mot vår målsättning 100% kundnöjdhet och ska snart erbjudas på alla våra anläggningar.

Så här går en filmad service till

  • 1

    Medan din bil är på verkstaden får du ett sms eller mejl med en länk från din servicetekniker.

  • 2

    Du tar del av en genomgång (video och/eller foton) med förklaring av vad som bör åtgärdas samt ett prisförslag.

  • 3

    Du väljer om du vill genomföra åtgärder som rekommenderas, eller om du nöjer dig med de tjänster som tidigare avtalats.