Med bilabonnemang hos Lynk & Co får du bilen upphämtad när det är dags för service. Allting är ordnat och inkluderat i ditt medlemskap.
Du som inte har abonnemang bokar enkelt bilservice online. Lynk & Co Servicepoint finns på våra Volvoanläggningar.

Auktoriserade verkstäder
Våra verkstäder är auktoriserade och har rätt expertis för din Lynk & Co.Personlig servicetekniker
Servicen utförs av en personlig servicetekniker som är certifierad specialist på din bil.Tillgänglighet
Vi har anläggningar över hela Sverige där vi kan hjälpa dig.
Fördelar med Lynk & Co Originalservice hos Bilia

Alltid originaldelar
Vi är en auktoriserad verkstad och garanterar att vi bara använder originaldelar.
Ett års garanti
När du servar din bil hos oss lämnar vi alltid ett års garanti på arbete och reservdelar.
Fri assistans
Ett års vägassistans ingår. För alla typer av problem med bilen – året runt, dygnet runt, i hela Sverige.
Stämpel i serviceboken
I samband med servicen får du en stämpel i boken om att en Lynk & Co Originalservice har utförts.
Bättre andrahandsvärde
En service hos våra servicetekniker gör att din bil håller längre, och att du får ut lite mer om du vill sälja den.
Räntefri delbetalning
Med Biliakortet CarPay erbjuder vi räntefri delbetalning i upp till två år.
Vad ingår i en Lynk & Co-service hos oss?
Motor
Motor
Bromsar
Bromsar
Vätskor och oljor
Vätskor och oljor
Chassi
Chassi
Däck
Däck
Elektronik
Elektronik
Fönster
Fönster
Interiör
Interiör
Lampor
Lampor
Intervalltillägg
Intervalltillägg
Provkörning
Provkörning
Letar du efter billigare bilservice?
Du som är flexibel kan spara 20% på bilservice genom att boka en sista minuten-service på en ledig tid inom två arbetsdagar.
Varför ska du serva bilen?
Bil som drivs på bensin eller diesel
På bilar med förbränningsmotor kan du utföra en del underhåll själv, som att fylla på spolarvätska eller byta olja. Vid en service kontrolleras bilen av våra servicetekniker utifrån en checklista, nödvändiga vätskor fylls på och slitagedelar byts.
- Risken för problem minskar och du får en säkrare bil.
- Genom att byta slitna delar i tid slipper du stora kostnader som exempelvis ett motorhaveri skulle innebära.
- Bränsleeffektiviteten är ofta bättre på en bil som servas enligt serviceprogrammet.
Bil med elmotor
En elbil kräver inte lika omfattande service som en fossildriven bil eftersom den saknar delar som kamrem, tändstift och oljefilter. Men det finns fortfarande många delar som behöver kontrolleras regelbundet, inte minst bromsar, batteri och laddkablar.
- Med batteriunderhåll bibehålls prestanda och livslängd.
- Minskad risk för problem, som oväntade stopp på vägen.
- Regelbundna kontroller av bromsar och drivlinor ger en säkrare bil.
Hur ofta ska bilen på service?
Det rekommenderade serviceintervallet är olika beroende på modell och drivlina. I bilens instruktionsbok kan du se efter hur många mil eller hur ofta bilen ska servas.
Ofta pratar man dessutom om milbaserad och årsbaserad service, två olika serviceintervall att ta hänsyn till. Det kan stå att service ska göras efter 2.000 mil eller en gång per år, beroende på vilket som infaller först.

Ser vi något, får du veta det
Under servicen gör serviceteknikern ytterligare sökningar för att se om det finns något mer som bör åtgärdas. Om teknikern hittar något så kommer du att få foton eller film på det.
Så går det till:
-
Medan din bil är på verkstaden får du ett sms eller mejl med en länk från din servicetekniker.
-
Du får en genomgång (video och/eller foton) med förklaring av vad som bör åtgärdas samt ett prisförslag.
-
Via länken väljer du om du vill genomföra de åtgärder som rekommenderas, eller om du nöjer dig med de tjänster som tidigare avtalats.
Personligare service
Modernare kommunikation
Förbättrad koll på din egen bil