Underhållsarbete på bilia.se
På grund av systemunderhåll går det inte att boka verkstadstjänst online för BMW och MINI mellan 28 april och 2 maj. Ring oss på 0771-4000 000 eller boka tjänst här. Tack för ditt tålamod.
När du bokar bilservice hos oss på Bilia gör du ett tryggt val. Du får en certifierad personlig servicetekniker som är specialist på Dacia och ger din bil den omsorg den förtjänar.
En stämpel i serviceboken efter utförd originalservice ger bilen ett starkt andrahandsvärde.
En service hos våra servicetekniker gör att din bil håller längre, och att du får ut lite mer om du vill sälja den.
Med Biliakortet CarPay erbjuder vi räntefri delbetalning i upp till ett år.
Med originalservice får du prisvärda verkstadsarbeten utförda på din bil även om den är äldre än sex år. Servicen är anpassad för din bil- och årsmodell.
Naturligtvis ingår stämpel i serviceboken samt den trygghet du alltid får när du lämnar in din bil hos oss som auktoriserad verkstad. Miltalsbundna intervalltillägg kan tillkomma.
Du som är flexibel kan spara 20% på bilservice genom att boka en sista minuten-service på en ledig tid inom två arbetsdagar.
På bilar med förbränningsmotor kan du utföra en del underhåll själv, som att fylla på spolarvätska eller byta olja. Vid en service kontrolleras bilen av våra servicetekniker utifrån en checklista, nödvändiga vätskor fylls på och slitagedelar byts.
En elbil kräver inte lika omfattande service som en fossildriven bil eftersom den saknar delar som kamrem, tändstift och oljefilter. Men det finns fortfarande många delar som behöver kontrolleras regelbundet, inte minst bromsar, batteri och laddkablar.
Det rekommenderade serviceintervallet är olika beroende på modell och drivlina. I bilens instruktionsbok kan du se efter hur många mil eller hur ofta bilen ska servas.
Ofta pratar man dessutom om milbaserad och årsbaserad service, två olika serviceintervall att ta hänsyn till. Det kan stå att service ska göras efter 2.000 mil eller en gång per år, beroende på vilket som infaller först.
Under servicen gör serviceteknikern ytterligare sökningar för att se om det finns något mer som bör åtgärdas. Om teknikern hittar något så kommer du att få foton eller film på det.
Så går det till:
Medan din bil är på verkstaden får du ett sms eller mejl med en länk från din servicetekniker.
Du får en genomgång (video och/eller foton) med förklaring av vad som bör åtgärdas samt ett prisförslag.
Via länken väljer du om du vill genomföra de åtgärder som rekommenderas, eller om du nöjer dig med de tjänster som tidigare avtalats.