Det ska vara tryggt och bekvämt att vara kund hos oss. Därför erbjuder vi dig att hämta och lämna din bil i samband med verkstadsbesök. Vi kan också ordna hemleverans när du köper ny eller begagnad bil.



Vad kostar det?
Priset för vår hämta-lämna-service baseras på var du bor och hur långt det är till närmaste anläggning.
Ta reda på ditt pris genom att kontakta oss på 0771-400 000, bilia.nu@bilia.se eller via din säljare eller servicetekniker.
Hämta-lämna-service vid verkstadsbesök
Boka verkstadsbesök direkt på bilia.se. Kontakta oss på 0771-400 000 eller bilia.nu@bilia.se för att ta reda på priset för hämta-lämna-service.
Hemleverans vid bilköp
Sök bland våra lagerbilar och hitta en modell som passar dig och din livsstil.
Boka därefter leverans direkt hem till dörren.
Försiktighetsåtgärder under Covid-19
Är Bilias anläggningar öppna som vanligt?
Är Bilias anläggningar öppna som vanligt?
Ja, vi håller öppet som vanligt på de flesta anläggningar och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Lokala avvikelser mot ordinarie öppettider på anläggningar kan förekomma.
Kommer Bilia ha stora aktiviteter och event på sina anläggningar?
Kommer Bilia ha stora aktiviteter och event på sina anläggningar?
Nej, vi har beslutat att ställa in alla större aktiviteter och event som samlar mycket folk. Vi informerar alla kunder om inställda event via mejl eller sms. Vissa kampanjer som har varit planerade kommer fortsatt att gälla.
Men vi följer Folkhälsomyndigheternas rekommendationer och det kan därför komma att ändras.
Hur arbetar Bilia med att förebygga smittspridning?
Hur arbetar Bilia med att förebygga smittspridning?
Dels genom att ställa in stora events som samlar många människor. Dels genom daglig information till våra anställda om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder. Vi har också utökat städningen på våra anläggningar samt erbjuder hämta-lämna-service, hemleverans vid bilköp och videomöten.
Hur anpassar Bilia sin dagliga verksamhet för att bromsa smittspridningen?
Hur anpassar Bilia sin dagliga verksamhet för att bromsa smittspridningen?
- Vi sätter in extra städning på alla anläggningar och inom hela Biliakoncernen
- Vi välkomnar dig till våra anläggningar, men vi skakar inte hand
- Vi uppmanar till betalning via CarPay, för att undvika spridning via kontaktytor
- Våra Personliga Servicetekniker använder skyddshandskar samt täcker över ratt, golv och säten i din bil
- Du som ska lämna bilnyckel i samband med verkstadsbesök eller däckbyte kan lämna din nyckel i en nyckellåda. När du ska få tillbaka din nyckel kan du ringa din Personliga Servicetekniker, så får du din nyckel på parkeringsplatsen och slipper gå in på anläggningen.
- Om du ska hyra bil kan du hämta och lämna bilnyckeln i en nyckelkiosk på de huvudanläggningar där detta erbjuds. På övriga kontor kontaktar du personalen, så hittar de en lämplig lösning.
- Vi kan diskutera ny eller begagnad bil via mejl, telefon eller videosamtal. Vi har även e-signatur för avtalsskrivning
- När du ska hämta ut en ny bil, kan vi erbjuda genomgång av bilen via mejl, telefon eller videosamtal. Vill du komma till oss vid ett senare tillfälle för en mer omfattande presentation av bilen och dess funktioner är du varmt välkommen att göra det.