Publicerat 11 september 2025.



Att ta hand om sin bil är mer än att följa serviceintervaller, det handlar även om att känna sig trygg i hela processen. Hos oss får du inte bara tillgång till några av branschens mest kompetenta servicetekniker, du får även din egen. En servicetekniker som lär känna dig, din bil och dina behov.
Vad gör en personlig servicetekniker?
Till skillnad från en traditionell verkstad tar din personliga servicetekniker hand om allt – service, reparationer, bokning, inlämning, utlämning och administration. Givetvis kan du vara trygg med att han eller hon är specialutbildade och utför alltid service och reparationer med säkra originaldelar av högsta kvalitet.
Någon som känner din bil och dig
När du väljer en personlig servicetekniker hos oss får du alltid prata med samma person. Någon som vet vad som har gjorts, vad som väntar – och som har koll på just din bils historia. Det sparar tid, minskar missförstånd och gör varje besök smidigare.
Peter Andersson, affärsutvecklingschef för servicemarknad på Bilia utvecklar vad han ser som fördelarna:
En stor fördel med personlig servicetekniker är att eftersom kontakten sker direkt med serviceteknikern minskar risken för missförstånd. Rätt typ av motfrågor kan lättare ställas av serviceteknikern när du som kund beskriver ditt behov och eventuellt fel. Serviceteknikern kan även direkt förklara egenskaper och funktioner och varför en viss åtgärd bör utföras eller inte.

Möt två av våra servicetekniker
Jakob Ek och Simon Mård har arbetat på Bilia i över sju år och tillsammans som ett team länge. Det är något som alla personliga servicetekniker gör – jobbar i par. Bilia har det som ett lyckat koncept och kör med det på samtliga anläggninar. Jakob och Simon arbetar snabbt och effektivt tillsammans och lyfter styrkan med deras samarbete. Simon:
"Vi vet alltid vad vi ska göra och kan till och med jobba med hörselkåpor på och ändå flyter allt på, för vi är så trygga i våra roller och arbetsuppgifter. Vi gillar verkligen att arbeta ihop.
Båda är inne på den stora fördelen med att ha en personlig servicetekniker ur ett kundperspektiv och lyfter hur mycket det förenklar vardagen, som att alltid ha någon man kan lita på när det gäller ens bil. En direktkontakt som underlättar bilägandet.

Trygghet genom hela bilresan
Din servicetekniker jobbar inte bara med bilen här och nu, utan också förebyggande. Genom att följa din bil över tid kan din personliga servicetekniker upptäcka tidiga tecken på slitage och ge råd i god tid. På så sätt undviker du onödiga överraskningar och bilen håller sig i toppskick längre.
Vi hjälper dig med bilservice
Från däckbyte till lackbehandling – vi utför alla typer av bilservice och reparationer.
Självklart av certifierade servicetekniker.


