Kundservice hos Bilia

Vi finns här för dig

Vi svarar för Bilia i hela Sverige oavsett bilmärke eller tjänst och gör vårt bästa att hjälpa dig med din fråga. Om vi inte kan hjälpa dig med tar vi det vidare till rätt anläggning.

Du kan kontakta oss måndag till fredag kl 7–18.

Vanliga frågor och svar

Vilken tid är det bäst att ringa?

Vi får flest samtal mellan 8–12 och 16–17. Har du möjlighet att ringa mellan 13–16 kan det vara kortare väntetid.

Vilken dag i veckan är det bäst att ringa?

Har du inte bråttom med din fråga och vill kontakta oss när vi har kortare väntetid kan du kontakta oss i slutet av veckan för snabbare svar. Onsdag eftermiddag, torsdag och fredag brukar det vara färre som ringer oss. 

Varför behöver jag komma till en central kundservice?

Vi vill hjälpa dig att hamna hos rätt anläggning och person så smidigt som möjligt. Vi har många olika bilmärken med flera avdelningar och vi på kundservice finns för dig så du hamnar rätt.

Hur hittar jag information om en specifik anläggning?

På våra anläggningssidor hittar du tjänster, öppettider, telefonnummer och adresser till våra anläggningar. Hitta din anläggning. 

När vill flest byta däck inför sommar och vinter?

Det är väldigt väderberoende. De flesta byter däck i mitten av mars till sista april och mitten av oktober till in i december.

När behöver jag byta till sommardäck?

Du kan byta till sommardäck från 31 mars och enligt lag ska du har bytt till 15 april. 

Vi rekommenderar dig att kontakta oss eller boka online redan i början av mars för att få en tid som passar dig.

När behöver jag byta till vinterdäck?

Från 1 december till 31 mars måste vinterdäck användas vid vinterväglag. Vinterväglag innebär underlag som snö, is, snömodd eller frost på hela eller delar av vägbanan. Dubbdäck får användas mellan 1 oktober och 15 april. Befaras det bli vinterväglag är det lagligt att köra med dubbdäck efter 15 april och innan 1 oktober.

Varför spelas samtalen in?

Vi spelar in samtal i utbildningssyfte för personalen för att vi ska kunna bli ännu bättre på att hjälpa dig. 

Läs vår integritetspolicy

Vilka betallösningar erbjuder Bilia?

Vid bilköp erbjuder vi säkra betallösningar i form av bankgiro, betalkort och Zaver.
 
Vad är Zaver?
Zaver är en betallösning där du tryggt och smidigt kan välja att betala genom direktbetalning, faktura eller delbetalning.
 
Zaver står under finansinspektionens tillsyn och är registrerat som betalningsinstitut. 

Vinnare i ImBox Customer Service Awards

Det ska alltid vara enkelt att ta kontakt med oss. Därför är vi extra stolta över utmärkelsen Customer Service Awards från vår chattleverantör ImBox. I motiveringen lyftes bland annat vår förmåga att ”på ett utmärkande och innovativt sätt visa vad kundservice, kundfokus och kundupplevelse är – på riktigt.” Kul för oss, och ett tecken på att vårt arbete för nöjda kunder ger resultat. 

 

Vi är inte nöjda förrän du är 100% nöjd

Det allra viktigaste för oss på Bilia är att du är nöjd med bemötandet och upplevelsen, oavsett om mötet har skett på någon av våra anläggningar, digitalt eller via telefon. Därför har vi som målsättning att nå 100% kundnöjdhet i våra kontinuerliga uppföljningar.