Bilväg

Information om Renault, Dacia och Alpine hos Bilia

Från 13 oktober 2023 kommer vi inte längre att erbjuda nybilsförsäljning av Renault, Dacia och Alpine.

Du kommer fortfarande att kunna utföra service, verkstadstjänster och köpa begagnad Renault och Dacia hos oss.

Längre ner har vi samlat frågor och svar för dig som äger, leasar eller på annat sätt berörs.

  • Service och verkstad

    Du kan fortsätta att boka service och andra verkstadstjänster hos oss.

  • Ny bil

    Kontakta din säljare för information om du har beställt ny bil och väntar på leverans.

  • Avtal

    Oavsett om det är leasing- eller serviceavtal kommer det att löpa på som vanligt.

Renault Megane E-TechRenault Megane E-Tech

Leverans av bil, leasingavtal och lån

Har du beställt en ny Renault, Dacia eller Alpine hos oss behöver du kontakta din säljare för mer detaljerad information om leveransen.

För frågor om nuvarande avtal och köp har vi samlat ett antal vanliga frågor med svar. Är du fortfarande osäker, kontakta din säljare eller kundservice så hjälper vi dig.

Ring oss på 0771-400 000.

Frågor och svar

Service och verkstadsbesök 

Vad händer med mitt serviceavtal?

Vad händer med min bokade verkstadstjänst?

Kan jag fortfarande serva bilen på min anläggning?

Vad händer med mina däck på ert däckhotell?

Utför ni fortfarande garantijobb?

Bilköp och nuvarande avtal

Vem kommer att leverera min nya Renault/Dacia/Alpine?

Mitt privatleasingavtal löper ut, vad händer då?

Vad händer med mitt billån?

Vad händer med min Renault/Dacia Assistans?

Jag vill sälja min Renault/Dacia/Alpine, kan ni hjälpa mig?