Personal Bilia

Bilia som arbetsgivare

Våra nyanställda ska känna sig välkomna till oss. För att komma in i yrkesrollen och lära sig mer om företagskulturen genomgår alla nyanställda ett introduktionsprogram, där du som nyanställd får koll på det viktigaste för att jobba på Bilia.

Vårt starkaste konkurrensmedel är nöjda kunder och en hög servicenivå. Då är det av yttersta vikt att medarbetarna har rätt kompetens och känner engagemang i sitt arbete. För att uppnå nöjda kunder krävs nöjda medarbetare. Vi arbetar löpande och aktivt med såväl medarbetarundersökningar som dialog och avstämning mellan medarbetare och chef, allt för att utveckla och ta vara på den kompetens våra medarbetare har.

Vi investerar i skräddarsydd utbildning via Bilia Academy, för att ge våra anställda rätt verktyg och möjligheter. På bilproffs.se kan du läsa om möjligheter till utbildning och utveckling inom motorbranschen. Vårt egenutformade koncept RACE innehåller processer och metoder för hur vi arbetar inom bilförsäljning, skadecenter och servicecenter. Med gemensamma arbetssätt kvalitetssäkrar vi vår organisation och underlättar för våra medarbetare.

Som anställd hos oss har du dessutom en rad förmåner, t.ex. personalrabatt på våra produkter och tjänster, friskvårdsbidrag och rabatter på bl.a. träningskort och försäkringar. 

Bilias kärnvärden & vision

Vår vision är att bli branschens bästa servicebolag. För att nå dit är det viktigt att alla våra anställda har kunden i fokus och vårt kundlöfte Hela Vägen som ett riktmärke för sitt arbete och bemötande. 

Intresse

Intresse för kundens behov är grundläggande för att uppnå Bilias vision. Du som medarbetare visar intresse för kunden och dess behov, såväl som gentemot dina kollegor, både inom och utanför din avdelning. Vi tror att intresse för varandra går hand i hand med gemenskap, som behövs för att du ska trivas på din arbetsplats och känna glädje i ditt arbete. 

Tillgänglighet

Vi ska alltid vara tillgängliga för våra kunder. Det ska alltid vara möjligt att komma i kontakt med Bilia, för att exempelvis boka tid för service, däckskifte, glas­reparationer eller provkörning. Du som medarbetare på Bilia är tillgänglig för dina kollegor och kan känna dig trygg med att dina kollegor finns där för dig. Det ser vi som en förutsättning för att skapa en arbetsmiljö där medarbetarna känner att det finns en vilja att jobba tillsammans och känna gemenskap med varandra.

Attraktivt bilägande

För Bilias kunder ska det vara attraktivt att ha bil. Det innebär att du som medarbetare på Bilia är lyhörd mot våra kunder för att alltid kunna erbjuda bästa möjliga lösning för varje kund. Här gäller det också att du är lyhörd mot dina kollegor för att ni tillsammans ska kunna lösa olika problem som kan uppstå.