Vanliga frågor

  • Måste jag som beställt varorna även hämta ut dom?

    När du skall hämta dina varor hos ett Postombud eller i en Bilia butik så skall du kunna uppvisa legitimation. Om det är någon annan som skall hämta ut varorna och du inte angett detta vid din beställning så krävs det en fullmakt av dig.

  • Kan jag ångra mitt köp?

    Ja, enligt distanshandelslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från din beställning. Om du vill ångra ditt köp bör du följa de rutiner vi anger i våra villkor. Du kan också vända dig till närmaste Bilia butik för retur av vara.

  • Hur reklamerar jag en vara?

    Om du har en reklamation så kontaktar du vår kundservice eller en av våra butiker så kommer du att få hjälp med att göra en reklamation. 

  • När kommer de varor jag beställt?

    När du beställer varorna så anger vi en beräknad leveranstid på t ex 2-5 vardagar. När vi mottagit din beställning så kommer vi att kontakta dig första vardagen efter du beställt varorna om vi inte kommer att kunna hålla max beräknad leveranstid. Tänk på att leveranstiden som anges är antal vardagar. Om du har frågor gällande din leverans är du alltid välkommen att kontakta vår kundservice via telefon, chatt eller mail.

  • Vad skall jag välja för leveranssätt?

    När du valt en produkt i vår webbshop så kan du se dess beräknade leveranstid i antal vardagar. Du kan även välja att se om en vara finns att hämta omgående i en av våra butiker. Om en vara inte finns i en butik så gäller generellt att leveranstiden är 1 dag kortare om du väljer hämta i någan av våra butiker. Välj i första hand det leveranssätt som blir enklast och smidgast för dig. Postombuden finns nära dig i hela Sverige.

  • Kan jag byta leveranssätt?

    Ja, det är möjligt om vi inte redan hanterat din order vilket vi gör direkt på förmiddagen dagen efter vi emottagit din beställning. Kontakta därav kundservice så snart som möjligt så hjälper vi dig att ändra din beställning. 

  • Kan jag få delleverans?

    Ja, om du har beställt flera varor och någon vara är restnoterad och kan ej levereras inom beräknad leveranstid. Vi kontaktar dig per mail eller telefon i dessa fall.