Bilväg

Information om Renault, Dacia och Alpine hos Bilia

Från 13 oktober 2023 kommer vi inte längre att erbjuda nybilsförsäljning av Renault, Dacia och Alpine.

Du kommer fortfarande att kunna utföra service, verkstadstjänster och köpa begagnad Renault och Dacia hos oss.

Längre ner har vi samlat frågor och svar för dig som äger, leasar eller på annat sätt berörs.

  • Service och verkstad

    Du kan fortsätta att boka service och andra verkstadstjänster hos oss.

  • Ny bil

    Kontakta din säljare för information om du har beställt ny bil och väntar på leverans.

  • Avtal

    Oavsett om det är leasing- eller serviceavtal kommer det att löpa på som vanligt.

Renault Megane E-TechRenault Megane E-Tech

Leverans av bil, leasingavtal och lån

Har du beställt en ny Renault, Dacia eller Alpine hos oss behöver du kontakta din säljare för mer detaljerad information om leveransen.

För frågor om nuvarande avtal och köp har vi samlat ett antal vanliga frågor med svar. Är du fortfarande osäker, kontakta din säljare eller kundservice så hjälper vi dig.

Ring oss på 0771-400 000.

Frågor och svar

Service och verkstadsbesök 

Vad händer med mitt serviceavtal?

Vi kommer fortfarande vara en auktoriserad verkstad och serviceavtal kommer att löpa på som vanligt. När ditt avtal sen börjar närma sig att gå ut, kan du välja att förlänga det hos oss.

Kontakta oss för förlängning här.

Vad händer med min bokade verkstadstjänst?

Bokade verkstadstjänster kommer att genomföras enligt bokningen.

Kan jag fortfarande serva bilen på min anläggning?

Ja, vi kommer fortsätta vara en auktoriserad verkstad för Renault, Dacia och Alpine. Du kan boka din service hos oss precis som vanligt.

Vad händer med mina däck på ert däckhotell?

Vi kommer fortsätta att ta hand om dina däck på bästa sätt, precis som vanligt. När nästa däckbyte närmar sig bokar du din tid hos oss som du brukar.

Utför ni fortfarande garantijobb?

Vi är fortsatt en auktoriserad verkstad för Renault och Dacia och erbjuder även framöver samma tjänster och expertis inom service och verkstad.

Bilköp och nuvarande avtal

Vem kommer att leverera min nya Renault/Dacia/Alpine?

Kontakta din säljare på den anläggningen du beställde bilen från för att få mer detaljerad information om just din leverans. Se anläggningar här.

Mitt privatleasingavtal löper ut, vad händer då?

Återlämningen fungerar precis som vanligt. Kontakta din säljare för mer information när det närmar sig.

Vad händer med mitt billån?

Det löper vidare som det gjort hittills.

Vad händer med min Renault/Dacia Assistans?

Ingenting. Renault och Dacia Assistans fortsätter gälla enligt samma villkor som tidigare.

Jag vill sälja min Renault/Dacia/Alpine, kan ni hjälpa mig?

Ja, vi köper gärna din bil när det är dags att byta. Läs mer och få din bil värderad här.